Konuşmacılar
Kat Cole
CEO CinnabonProf. Dr. Kenneth L. Bernhartd
Regents Professor of Marketing Emeritus in ServiceProf. Dr. Arnd Huchzermeier
WHU Otto Beisheim School of ManagementPelin Thorogood
CEO AnametrixProf. Dr. Gürhan Kök
KÜMPEM FORUM AKADEMİK DİREKTÖRÜÖzden Gür Ali
ASSOCIATE PROFESSOR, KOÇ UNIVERSITYDr. Meltem Kayhan
KÜMPEM Forum Yönetici DirektörüBaşlangıç
May 23, 2013 - 8:30 am
Bitiş
May 23, 2013 - 5:00 pm
Adres
Grand Hyatt İstanbul - TÜRKİYE View map2013 Yılı Kümpem Forum Perakende Konferansı
Yeni Perakende Kanalları ve Sosyal Medyada Tüketicinin Dikkatini Çekmek
Perakende dünyasının temsilcileri Koç Üniversitesi ve Migros işbirliği ile 2013 de üçüncü kez düzenlenen KÜMPEM Forum Perakende Konferansı için İstanbul Grand Hyatt Otel’de buluştu. Tam gün süren konferansın sabahki oturumunun ilk konuşmacısı Cinnabon CEO’su Kat Cole idi. Nisan ayında yayınlanan son kitabı ‘Küçük Değişiklikler- Büyük Etkiler’ ile ses getiren Cole, “Kaynaklar sınırlı. Ama değişim ve yenilik şart. Yeniliğe kolay değiştirebileceğiniz küçük ama etkisi büyük işlerden başlayın” dedi. Konferansta öğleden sonra Money Club sponsorluğunda gerçekleşecek olan; perakendede yeni satış ve iletişim kanalları ile bu kanalların birbiriyle entegrasyonunu konu alacak panelde ise Migros Grubu Bilgi Teknolojileri ve İş Geliştirme Direktörü Mustafa Bartın, Anametrix CEO’su Pelin Thorogood ve Turkcell Alternatif Satış Kanalları Direktörü Yalın Özcan yer aldı. Panelin moderatörlüğünü Türkiye perakende pazarında da çalışmaları olan Georgia State Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç Dr.Sevgin Eroğlu yaptı.
İstanbul’da Grand Hyatt Otel’de düzenlenen konferansta perakende sektörü temsilcileri, sektördeki son trendleri uluslararası alanda söz sahibi konuşmacıların katıldığı oturumlarda dinleme fırsatı buldu. Konferansta; çok kanallı perakendeciğin alt yapısı, mağazacılık, hizmet ve promosyon yönetimi gibi farklı boyutları gün boyu çeşitli sunum ve örneklerle tartışıldı.
Konferansta; çok kanallı perakendeciliğin alt yapısı, mağazacılık, hizmet ve promosyon yönetimi gibi farklı boyutları gün boyu çeşitli sunum ve örneklerle tartışıldı.
Koç Üniversitesi ve Migros işbirliğiyle bu yıl üçüncüsü düzenlenen Perakende Konferansı’nın açılış konuşmasını KÜMPEM Forum Direktörü Dr. Meltem Kayhan yaptı. Kayhan, perakendecilerin saatlerinin zamanın hep ilerisinde ayarlı olması gerektiğini vurgulayarak, “Perakendecinin temposu her zaman bir sonraki günü, ayı, mevsimi yakalamaya ayarlıdır” dedi.
Cole; ‘Fark: Beklenmeyen Yerlerden Günümüz Perakende Dünyasına Liderlik ve Yenilik Dersleri’ başlığıyla yaptığı konuşmada; 15 senelik franchise, iletişim, hizmet, satış, operasyon, multi kanallı marka yönetimi tecrübesini kendi yaşam öyküsünden alıntılarla anlattı. Cinnabon’un geçmişteki alışkanlıklarıyla yol almak cesur kararlarla değişimini paylaştı. Kanalları çeşitlendiren rakipleri ile işbirliği yapan, kendi franchise mağazaları yanı sıra ürünlerini rakip restoranların da içine koyan stratejilerini aktardı. Cesur olmanın tüm kapıları açtığını belirten Cole, ‘’Kaynaklar herkes için, her iş için sınırlı. Ama değişim ve yenilik şart. Yeniliğe kolay değiştirebileceğiniz küçük ama etkisi büyük işlerden başlayın. Örneğin tıpkı bizim Cinnabon’da yaptığımız gibi gerektiğinde rakibinle bile işbirliği yapmalısın’’ dedi.
KÜMPEM Forum Perakende Konferansı’nda yaptığı sunumda Cole, perakendede büyümeyi yönetmek için yapılması gerekenleri anlattı. Büyürken sürekli öğrenmeye hazır olmanın önemine dikkat çeken Cole, “Perakendede büyümenin yolu mağaza açmak. Bu açılışlarda yaptığınız işbirliklerinden en ummadığınız coğrafyalarda, müthiş bir tecrübe kazanır ve öğrenirsiniz. İşte burada yakalanan değerler perakendede büyürken en önemli pusula olur” dedi. Perakendede gidilen her yeni noktaya markanın kurumsal değerlerinin taşındığını ama öte yandan pazarın hassasiyet ve gereklerine uygun yeni yetkinliklerin de ‘orada’ geliştirildiğini söyleyen Cole, “Cinnabon olarak küresel başarı için yereli iyi kavramanın önemini çok iyi biliyoruz. 56 ülkede varız, gittiğimiz her ülkede çekirdek ürünümüz aynı ama menülerde yüzde 20’ye kadar değişiklik yapılmasını destekliyoruz. Aynı şekilde Cinnebon kurdelası sabit kalmak şartıyla dekorda da serbestlik sağlıyoruz. Bir yerde başarılı olan iş başka bir yerde başarılı olacak diye bir kural yok. Bu nedenle daima esnek bir bakış açısıyla mekan ve ülke bazında strateji çeşitliliğine gidiyoruz” dedi.
KÜMPEM Forum Perakende Konferansı’nın ikinci konuşmacısı Max Pazarlama Ödülleri’nin de fikir babası ve jüri üyesi olan, Georgia State Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Ken Bernhardt oldu. Bernhardt, sunumunda perakendede karlılık ve sürdürülebilir büyüme için hizmette farklılaşma ve mükemmellik konularını tartışmaya açtı. Perakende veya hizmet sektöründeki kuruluşların hizmet kalitesi ve müşteri odaklılık kavramlarını birer stratejik üstünlük haline getirmeleri gerektiğini vurgulayan Bernhardt, bunu yapmadıkları takdirde bu kavramların karlılık, pazar payı ve marka değeri yaratmada etkisiz kalacağını söyledi.
8:30 – 9:30 |
Kayıt |
9:30 – 9:45 |
Açılış KonuşmasıYrd. Doç. Dr. Meltem Kayhan, KÜMPEM Forum Direktörü |
9:45 – 10:30 |
The Difference: Lessons from Unexpected Places to Lead and Innovate in Today’sRetail EnvironmentKat Cole, CEO Cinnabon |
10:30 – 10:45 |
Kahve Arası |
10:45 – 11:30 |
Building Competitive Advantage Through Service QualityProf. Dr. Ken Bernhardt, Taylor E. Little, Regents Professor of Marketing Emeritus in Service, Georgia State University |
11:30 – 12:15 |
Collaborative Retail PromotionsProf. Dr. Arnd Huchzermeier, WHU Otto Beisheim School of Management |
12:15 – 13:30 |
Öğle Yemeği |
13:30 – 15:15 |
Panel: New Retail Channels and Consumer Engagement through Social MediaOturum Sponsoru
|
13:30 – 14:00 |
Açış Sunumu:The Explosion of Consumer Engagement Channels.Pelin Thorogood, CEO Anametrix |
14:00 – 15:15 |
PanelModeratör Doç. Dr. Sevgin Eroğlu, GSUPelin Thorogood, Anametrix Yalın Özcan, Turkcell Mustafa Bartın, Migros Money Club |
15:15 – 15:30 |
Kahve Arası |
15:30 – 16:15 |
Scientific Retailing Applications in TurkeyDoç. Dr. Gürhan Kök, Koç Üniversitesi ve Duke University, The Fuqua School of Business |
16:15 – 16:45 |
Forecasting Sales and Generating Insights about Impact of PricePromotions and Economic / Social IndicatorsYrd. Doç. Dr. Özden Gür Ali, Koç Üniversitesi |
Program boyunca İngilizce – Türkçe simultane tercüme hizmeti olacaktır.
DETAYLI BİLGİ
Konferans kayıt işlemleri tamamlanmıştır. İlginize teşekkür ederiz.