Instructors

Kat Cole
CEO Cinnabon
Prof. Dr. Kenneth L. Bernhartd
Regents Professor of Marketing Emeritus in Service
Prof. Dr. Arnd Huchzermeier
WHU Otto Beisheim School of Management
Pelin Thorogood
CEO Anametrix
Prof. Dr. Gürhan Kök
KÜMPEM Forum Akademik Direktörü
Yrd. Doç. Dr. Özden Gür Ali
Koç Üniversitesi
Dr. Meltem Kayhan
KÜMPEM Forum Yönetici Direktörü

Başlangıç

Mayıs 23, 2013 - 8:30 am

Bitiş

Mayıs 23, 2013 - 5:00 pm

Adres

Grand Hyatt İstanbul - TÜRKİYE   View map

2013 Yılı Kümpem Forum Perakende Konferansı

Yeni Perakende Kanalları ve Sosyal Medyada Tüketicinin Dikkatini Çekmek

Perakende dünyasının temsilcileri Koç Üniversitesi ve Migros işbirliği ile 2013 de üçüncü kez düzenlenen KÜMPEM Forum Perakende Konferansı için İstanbul Grand Hyatt Otel’de buluştu. Tam gün süren konferansın sabahki oturumunun ilk konuşmacısı Cinnabon CEO’su Kat Cole idi. Nisan ayında yayınlanan son kitabı ‘Küçük Değişiklikler- Büyük Etkiler’ ile ses getiren Cole, “Kaynaklar sınırlı. Ama değişim ve yenilik şart. Yeniliğe kolay değiştirebileceğiniz küçük ama etkisi büyük işlerden başlayın” dedi. Konferansta öğleden sonra Money Club sponsorluğunda gerçekleşecek olan; perakendede yeni satış ve iletişim kanalları ile bu kanalların birbiriyle entegrasyonunu konu alacak panelde ise Migros Grubu Bilgi Teknolojileri ve İş Geliştirme Direktörü Mustafa Bartın, Anametrix CEO’su Pelin Thorogood ve Turkcell Alternatif Satış Kanalları Direktörü Yalın Özcan yer aldı. Panelin moderatörlüğünü Türkiye perakende pazarında da çalışmaları olan Georgia State Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç Dr.Sevgin Eroğlu yaptı.

İstanbul’da Grand Hyatt Otel’de düzenlenen konferansta perakende sektörü temsilcileri, sektördeki son trendleri uluslararası alanda söz sahibi konuşmacıların katıldığı oturumlarda dinleme fırsatı buldu. Konferansta; çok kanallı perakendeciğin alt yapısı, mağazacılık, hizmet ve promosyon yönetimi gibi farklı boyutları gün boyu çeşitli sunum ve örneklerle tartışıldı.

Konferansta; çok kanallı perakendeciliğin alt yapısı, mağazacılık, hizmet ve promosyon yönetimi gibi farklı boyutları gün boyu çeşitli sunum ve örneklerle tartışıldı.

Koç Üniversitesi ve Migros işbirliğiyle bu yıl üçüncüsü düzenlenen Perakende Konferansı’nın açılış konuşmasını KÜMPEM Forum Direktörü Dr. Meltem Kayhan yaptı. Kayhan, perakendecilerin saatlerinin zamanın hep ilerisinde ayarlı olması gerektiğini vurgulayarak, “Perakendecinin temposu her zaman bir sonraki günü, ayı, mevsimi yakalamaya ayarlıdır” dedi.

Cole; ‘Fark: Beklenmeyen Yerlerden Günümüz Perakende Dünyasına Liderlik ve Yenilik Dersleri’ başlığıyla yaptığı konuşmada; 15 senelik franchise, iletişim, hizmet, satış, operasyon, multi kanallı marka yönetimi tecrübesini kendi yaşam öyküsünden alıntılarla anlattı. Cinnabon’un geçmişteki alışkanlıklarıyla yol almak cesur kararlarla değişimini paylaştı. Kanalları çeşitlendiren rakipleri ile işbirliği yapan, kendi franchise mağazaları yanı sıra ürünlerini rakip restoranların da içine koyan stratejilerini aktardı. Cesur olmanın tüm kapıları açtığını belirten Cole, ‘’Kaynaklar herkes için, her iş için sınırlı. Ama değişim ve yenilik şart. Yeniliğe kolay değiştirebileceğiniz küçük ama etkisi büyük işlerden başlayın. Örneğin tıpkı bizim Cinnabon’da yaptığımız gibi gerektiğinde rakibinle bile işbirliği yapmalısın’’ dedi.

KÜMPEM Forum Perakende Konferansı’nda yaptığı sunumda Cole, perakendede büyümeyi yönetmek için yapılması gerekenleri anlattı. Büyürken sürekli öğrenmeye hazır olmanın önemine dikkat çeken Cole, “Perakendede büyümenin yolu mağaza açmak. Bu açılışlarda yaptığınız işbirliklerinden en ummadığınız coğrafyalarda, müthiş bir tecrübe kazanır ve öğrenirsiniz. İşte burada yakalanan değerler perakendede büyürken en önemli pusula olur” dedi. Perakendede gidilen her yeni noktaya markanın kurumsal değerlerinin taşındığını ama öte yandan pazarın hassasiyet ve gereklerine uygun yeni yetkinliklerin de ‘orada’ geliştirildiğini söyleyen Cole, “Cinnabon olarak küresel başarı için yereli iyi kavramanın önemini çok iyi biliyoruz. 56 ülkede varız, gittiğimiz her ülkede çekirdek ürünümüz aynı ama menülerde yüzde 20’ye kadar değişiklik yapılmasını destekliyoruz. Aynı şekilde Cinnebon kurdelası sabit kalmak şartıyla dekorda da serbestlik sağlıyoruz. Bir yerde başarılı olan iş başka bir yerde başarılı olacak diye bir kural yok. Bu nedenle daima esnek bir bakış açısıyla mekan ve ülke bazında strateji çeşitliliğine gidiyoruz” dedi.

KÜMPEM Forum Perakende Konferansı’nın ikinci konuşmacısı Max Pazarlama Ödülleri’nin de fikir babası ve jüri üyesi olan, Georgia State Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Ken Bernhardt oldu. Bernhardt, sunumunda perakendede karlılık ve sürdürülebilir büyüme için hizmette farklılaşma ve mükemmellik konularını tartışmaya açtı. Perakende veya hizmet sektöründeki kuruluşların hizmet kalitesi ve müşteri odaklılık kavramlarını birer stratejik üstünlük haline getirmeleri gerektiğini vurgulayan Bernhardt, bunu yapmadıkları takdirde bu kavramların karlılık, pazar payı ve marka değeri yaratmada etkisiz kalacağını söyledi.

Konferans Programı
8:30 – 9:30

Kayıt

9:30 – 9:45

Açılış Konuşması

Yrd. Doç. Dr. Meltem Kayhan, KÜMPEM Forum Direktörü

9:45 – 10:30

The Difference: Lessons from Unexpected Places to Lead and Innovate in Today’s
Retail Environment

Kat Cole, CEO Cinnabon

10:30 – 10:45

Kahve Arası

10:45 – 11:30

Building Competitive Advantage Through Service Quality

Prof. Dr. Ken Bernhardt, Taylor E. Little, Regents Professor of Marketing Emeritus in Service,

Georgia State University

11:30 – 12:15

Collaborative Retail Promotions

Prof. Dr. Arnd Huchzermeier, WHU Otto Beisheim School of Management

12:15 – 13:30

Öğle Yemeği

13:30 – 15:15

Panel: New Retail Channels and Consumer Engagement through Social Media
Oturum Sponsoru

 

13:30 – 14:00

Açış Sunumu:
The Explosion of Consumer Engagement Channels.

Pelin Thorogood, CEO Anametrix

14:00 – 15:15

Panel
Moderatör Doç. Dr. Sevgin Eroğlu, GSU

Pelin Thorogood, Anametrix

Yalın Özcan, Turkcell

Mustafa Bartın, Migros Money Club

15:15 – 15:30

Kahve Arası

15:30 – 16:15

Scientific Retailing Applications in Turkey

Doç. Dr. Gürhan Kök, Koç Üniversitesi ve Duke University, The Fuqua School of Business

16:15 – 16:45

Forecasting Sales and Generating Insights about Impact of Price
Promotions and Economic / Social Indicators

Yrd. Doç. Dr. Özden Gür Ali, Koç Üniversitesi

Program boyunca İngilizce – Türkçe simultane tercüme hizmeti olacaktır.

DETAYLI BİLGİ

Konferans kayıt işlemleri tamamlanmıştır. İlginize teşekkür ederiz.