1999 yılında Koç Üniversitesi ve Migros işbirliği ile perakende sektörünün ihtiyaç ve dinamiklerini önde tutan bir yönetici geliştirme merkezi olarak kurulmuştur.

MBA programlarından yola çıkarak hazırlanan programları perakende odaklı düzenlemek, uygulamalı örnek ve bilgiler ile zenginleştirmek amacı ile eş zamanlı olarak Migros ve Koç Üniversitesi akademisyenleri arasında araştırma işbirliği de oluşturulmuştur.

Eğitimlerin Migros ve hizmet sektöründe diğer şirketlerle, Koç Holding şirketlerine verilmesi ile oluşan gelir KÜMPEM için bir araştırma fonuna dönüşmüş ve Koç Üniversitesi’nin farklı fakültelerinden akademisyenlerinin kullanımına sunulmuştur. 10 yıllık protokol ve ortak çalışmaların neticesinde birçok akademik makalenin yazılması, öğrenci tezinin oluşturulması, doktora öğrenci bursu ve bir Migros pazarlama kürsüsünün kurulması sağlanmıştır. Türkiye’de araştırma fonlarının seyrek anıldığı bir dönemde, sektörün akademisyenler tarafından daha fazla tanınması, insan kaynaklarından pazarlamaya, psikolojiden operasyon yönetimine birçok alanda yeni uygulama ve eserin gelişmesine kaynak olmuştur.

KÜMPEM 2010 yılında yeniden yapılanarak 2011 yılından itibaren yeni bir misyonla bir Araştırma Forum’u olarak Koç Üniversitesi’nde, Migros’un finansal sponsorluğunda çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir “Mükemmeliyet Merkezi” kurma hedefiyle, bilime evrensel düzeyde katkıda bulunmayı amaçlayan Koç Üniversitesi çatısı altında yer alan KÜMPEM Forum, Migros’un da katkıları ile Türkiye’de perakende alanında boşluğu hissedilen endüstri-üniversite işbirliğini daha ileri noktalara getirmeyi ve sektörde yaygınlaştırmayı amaç edinmiştir.

KÜMPEM Forum, Koç Üniversitesi Araştırma ve Geliştirmeden Sorumlu Rektör Yardımcılığı Ofisi’ne bağlı olarak faaliyetlerini sürdürmektedir.